Obyvatelé Dejvic a okolí nemusejí jezdit s úředními záležitostmi až do Břevnova. Radnice v červnu otevřela v Dejvicích novou informační kancelář. Ta je pro obyvatele náhražkou za zrušenou kancelář v budově radnice, která se v současné době přestavuje. Starší a nepohybliví lidé mohou také od 1. července využít služeb mobilní kanceláře úřadu.
Že je nově otevřená kancelář na Dejvické 16 vítanou nutností, se ukázalo během prvních třech hodin po jejím otevření, kdy ji navštívilo přes třicet lidí. Kancelář kromě informací, letáků a formulářů nabízí možnost ověřování dokumentů a funguje zde i podatelna úřadu. K tomu se připojují služby Czech pointu, v kanceláři je proto možné získat ověřené výpisy z katastru nemovitostí, z obchodního rejstříku, živnostenského rejstříku a od ledna letošního roku i z rejstříku trestů. Informační kancelář bude také distribučním místem pro informační tiskoviny vydávané radnicí. „Princip informačních kanceláří v Praze 6 vychází z již ověřeného modelu. Snažíme se tím přiblížit občanům ty nejžádanější služby,“ říká starosta Tomáš Chalupa.
Informační kancelář v budově opravované radnice fungovala do konce května, tato nová by ji měla pro lokalitu Dejvic a Bubenče plně nahradit. Nachází se v obecním domě na Dejvické ulici 16 v prostorách bývalé prádelny. Tento dům je mimochodem jedním z prvních obecních domů, které městská část nechala kompletně opravit.
Praha 6 má mobilní úřad
Provoz mobilního úřadu, nebo tzv. radnice na kolečkách, slibovala městská část poté, co se úřad přestěhoval do provizorního působiště na polikliniku Pod Marjánkou. Od 1. července svůj slib plní: „První měsíc půjde o zkušební provoz, kdy budeme vylaďovat detaily,“ uvedla tajemnice úřadu Lenka Pokorná s tím, že rozsah služeb, které by chtěla občanům nabídnout, by měl být co nejširší. Městská část tak reaguje na to, že lidé mohou mít nepříjemnosti s tím, že jednotlivé části úřadu jsou rozmístěny po více pracovištích. Mobilní kancelář mají využívat občané starší 80 let, lidé invalidní a ti, pro které je nemožné či komplikované přijít na úřad kvůli snížené pohyblivosti. „Záleží na dohodě, kancelář pojede, pokud to bude skutečně opodstatněné,“ slibuje šéfka úřadu Pokorná.
Co pojízdná kancelář občanům nabídne? Budou v ní k dispozici stejné služby jako ve všech informačních kancelářích, tedy podatelna, ověřování podpisů a dokumentů a služby Czech pointu, který nabízí ověřené výpisy z rejstříků. Vzhledem k zaměření na starší a invalidní občany bude kancelář vyřizovat veškeré služby sociálního charakteru. „Přivezeme potřebné formuláře až k lidem, naši pracovníci je pomohou vyplnit a rovnou je převezmou,“ popisuje Lenka Pokorná.
Mobilní úřad plánuje radnice využít při místních šetřeních. „Vzhledem ke stísněným podmínkám na odboru dopravy a životního prostředí bude na místní šetření vyjíždět do terénu i mobilní kancelář, ve které se rovnou vyhotoví zápis, zapracují se do něj připomínky a vydá se občanům,“ plánuje tajemnice.
V neposlední řadě pak úřad v autě může posloužit v době krizí, jako byly například povodně. Využije se při podzimních senátních volbách, při setkání radních s občany nebo při kulturních a sportovních akcích.
Příjezd mobilní kanceláře si občané mohou objednat v úředních hodinách u jakéhokoliv úředníka, se kterým řeší své záležitosti. Ten jejich požadavek předá dispečinku, který zajistí výjezd a domluví návštěvu. „Zajíždět k lidem bude kancelář po dohodě, pokud si budou přát, aby přijela v sedm večer, tak přijede v sedm,“ slibuje tajemnice. Lidé se také mohou rovnou obracet na koordinátorku výjezdu Sandru Klesniakovou na tel. 220 189 651 nebo na radniční call centrum 200 189 111.
Informační kancelář
Dejvická ul. 16
telefon: 233 359 318
e-mail: info2@praha6.cz,
rjafarov@praha6.cz
Otevírací doba:
Po 8.00 – 20.00
Út 8.00 – 16.00
St 8.00 – 18.00
Čt 8.00 – 15.30
Pá 8.00 – 15.00
Dispečink mobilní kanceláře:
220 189 651
Call centrum:
220 189 111
Náměty a připomínky:
Ivan Kváš, tel.: 220 189 777
mail: ikvas@praha6.cz