Originální službu, kterou radnice na podzim spustila na svých webových stránkách, používá čím dál více lidí. Během dvou měsíců přišlo na adresu mms@praha6.cz přes šedesát obrazových zpráv.
Trefou do černého by se dal hodnotit nedávný nápad radnice, aby občané mohli zasílat formou obrazových zpráv z mobilních telefonů upozornění na nejrůznější problémy v pořádku na území Prahy 6. „Zájem lidí o tuto službu nás pochopitelně těší,“ říká tiskový mluvčí radnice Martin Šalek. Fotografie je umístěna na www.praha6.cz a k tomu se přidává i informace o způsobu řešení. „Pokud je nepořádek na pozemku městské části, jsme schopni takřka ihned zajistit úklid,“ sdělil jeden z inspektorů životního prostředí Petr Gebrt. „Často ale dochází k situacím, že lidé neuvedou přesnou lokalitu a my pouze odhadujeme, kde se nepořádek nachází. Proto je třeba zřetelně popsat místo, kde poničené lavičky, mikroskládka nebo vrak auta leží,“ dodává Gebrt. Uvedením přesné adresy se náprava značně urychlí. Zpoždění s vyřešením problému také nastává ve chvíli, kdy to není v kompetenci městské části nebo na jejím pozemku. „Upozornění na díry v chodníku, v silnici nebo rozbité pouliční osvětlení předáváme k řešení Technické správě komunikací, která je spravuje,“ říká vedoucí oddělení dopravy Dana Charvátová. O nápravu ale může městská část jen požádat, nikoliv ji vymáhat. „Správa komunikací není podřízena městské části,“ dodává Charvátová s tím, že o většině lidmi zaslaných problémů odbor dopravy ví. Díky zveřejnění na webu je ale možné, že technická správa bude s jejich nápravou rychlejší. S novou službou chce radnice letos zabodovat v soutěži o Zlatý erb – ocenění pro nejlepší elektronickou službu na webových stránkách města. Lidé ji mohou svými hlasy podpořit v hlasování na praha6.cz.