Třikrát byla zavedená, dvakrát zrušená. Od 28. května 1979 jezdí linka 180 v trase, která z velké části vede Prahou 6.
Poprvé se autobus 180 objevil v jízdních řádech městské hromadné dopravy 16. října 1972, kdy se na toto číslo přejmenovala linka X–128, vedoucí z Karlova náměstí na Sídliště Rybníčky.
Do Prahy 6 linka zajíždí od konce května 1979, z konečné Špejchar vede přes Hradčanskou, Břevnovskou, Vypich a Bílou Horu do Řep. Zajišťovala spojení z řepského sídliště na metro A a značnězrychlila dopravu lidí do centra města. V počátcích byla v provozu pouze v pracovní dny, ale už od 31. července 1982 začala jezdit i o víkendech.
Další změnu na lince 180 způsobilo prodloužení tramvajové tratě z Vozovny Motol na Sídliště Řepy a také prodloužení metra B do dnešní zastávky Nové Butovice v říjnu 1988. Linka 180 je kvůli tomu vedena pouze na trase z Bílé Hory na Sídliště Řepy, kde na obou koncích navazuje na tramvaj. Původní trasu stoosmdesátky přebírá číslo 463. Změna trasy ale přinesla méně cestujících, postupně se provoz omezuje jen na pracovní dny a 14. května 1989 vyráží do pražských ulic naposledy. To však neznamená její defi nitivní konec – o den později se totiž opět linka 463 mění na 180, která jezdí po trase Kafkova – Vozovna Střešovice – Kajetánka – Vypich – Dětská nemocnice – Motol – Slánská – Nevanova – Bazovského – Blatiny – Sídliště Řepy. Provoz je zatím pouze v pracovní dny v ranní a odpolední špičce a také během dopoledne.
Další změny byly spíš kosmetické, například od 1. října 2010 se jedna z konečných stěhuje z Kafkovy blíže metru A – na Dejvickou, o rok později pak dochází k prodloužení na Zličín, kam zajíždí každý druhý spoj.
Na lince původně jezdily klasické autobusy, které od 1. září 1983 vystřídaly kloubové ikarusy. Od roku 1988 se na trase střídaly oba typy, případně jen klasické vozy. Kloubové autobusy se na linku vrací 14. prosince 2014 a jezdí zde dodnes.
V současnosti má linka tři konečné zastávky – Obchodní centrum Zličín, Zličín a Dejvická. Ve své nejdelší trase ujede 15 kilometrů a dle jízdního řádu na to potřebuje 43 minut.