Práce na výstavbě nové tramvajové tratě z Divoké Šárky na Dědinu vstoupily do druhé etapy. Ocení to hlavně řidiči, protože od konce dubna se zkrátilo dopravní omezení jen na čtyřistametrový úsek.
Díky postupu stavebních prací se v posledním dubnovém týdnu zkrátilo dopravní omezení a provoz v režimu 1+1 v jižní částí Evropské ulice pouze na zhruba čtyřsetmetrový úsek od křižovatky s Libockou po křižovatku s Vlastinou ulicí, což je o zhruba třetinu oproti původnímu rozsahu. „Díky rekonstrukci tramvajové tratě a modernizaci smyčky Divoká Šárka společnost Subterra opravila také povrch severní části silnice na Evropské ulici. Znamená to, že zmizely oba velké a nepříjemné hrboly při projíždění tramvajové tratě u smyčky,“ konstatuje Daniel Šabík z dopravního podniku.
K další změně v dopravě dojde ve středu 24. května, kdy se uzavře jižní část silnice, tedy původně směr do centra, a auta se přesunou do severní poloviny komunikace. Opět zde bude vyhrazený jeden pruh pro provoz směrem do centra a jeden z centra. Toto opatření dovolí dokončit odbočení tramvajové tratě do Vlastiny ulice a samozřejmě opravit povrchy vozovek.
Vrátily se obě tramvajové linky
Dopravní podnik už také dokončil rekonstrukci tramvajové tratě na Evropské ulici v úseku od křižovatky s ulicí Za Vokovickou vozovnou po smyčku Divoká Šárka. Modernizací prošla také samotná smyčka, odstranila se vnější kolej dle schváleného projektu. Díky tomu se provoz tramvají mohl od soboty 15. dubna opět vrátit do Divoké Šárky. „Jsem rád a děkuji, že dopravní podnik obnovil do Divoké Šárky provoz obou tramvajových linek 20 a 26, protože byly obavy, zda do nové jednokolejné smyčky nebude jezdit pouze jedna linka,“ říká radní pro dopravu Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).
Další dobrou zprávou je, že kvůli stavbě nové tratě už provoz tramvají na Evropské nebude přerušován, s výjimkou krátkého období v září, když bude nutné nově postavenou trať a její trolejové vedení připojit ke zbylé tramvajové síti. Což z bezpečnostních důvodů nejde bez lokálního přerušení provozu tramvají. Provoz tramvají na Evropské ulici bude nicméně krátkodobě o vybraných víkendech ovlivňovat výstavba trolejbusové tratě na letiště, která probíhá zároveň. Ovšem dopravní podnik, který je investorem obou akcí, koordinuje práce tak, aby v maximální možné míře probíhaly ve stejném termínu a minimalizoval se tak dopad na běžný provoz hromadné dopravy a autobusů a také co nejméně obtěžovaly místní. „Stavba nám, co zde bydlíme, sice způsobuje v současné době určité nepohodlí, hluk a prašnost, věřím ale, že dokončení této trati očekávané již v říjnu tohoto roku bude pro místní přínosem. Nová trať nabídne rychlejší spojení do centra a pomůže i ke zlepšení životního prostředí snížením emisí z dopravy,“ říká zastupitel Martin Suchan (Piráti).
Že bude zprovoznění nové tramvajové trati – i přes veškeré těžkosti při realizaci – přínosem pro lidi na Dědině i obyvatele podél Evropské a Veleslavína, kde se sníží zátěž autobusovou dopravou, věří zastupitelka Eva Smutná (TOP 09). „Bohužel neexistuje omluva obyvatelům Dědiny za neschopnost zkoordinovat stavbu tramvaje a garážového domu jako podmiňující stavby,“ dodává na adresu hlavního města, které stavbu připravuje.