Jubilejní 30. sezona Dejvického divadla startuje odloženými premiérami. I přes komplikace spojené s lockdowny v posledním roce, se podařilo připravit a nazkoušet nové tituly.
První premiéry se diváci dočkali v září, další bude uvedena v říjnu, a do Vánoc přibude další hra. Zářijovou premiérou byla inscenace hry Vina?, kterou napsal slovenský dramatik Daniel Majling přímo pro Dejvické divadlo, podobně jako své předchozí texty Ucpanej systém a Vzkříšení. Režie se již podruhé ujal Ivan Trojan. V příběhu, který nabízí vážné téma a silné emoce, se herecky představují Václav Neužil, Martha Issová, Lenka Krobotová a další kolegové.
V polovině října, též s několikaměsíčním zpožděním, se v repertoáru usadí autorská inscenace Terapie v režii tanečníka a choreografa Petra Zusky. Půjde o setkání a prolnutí dvou různých divadelních světů – originálního tvůrce, jehož doménou je pohyb jako způsob vyjádření dramatické situace – a silného hereckého souboru, jehož doménou je naopak slovo a princip činoherního herectví. A také setkání s poezií českých básníků v překvapivém kontextu.
V živém procesu zkoušek je aktuálně inscenace hry světově proslulého italského dramatika, nositele Nobelovy ceny za literaturu Luigiho Pirandella Každý má svou pravdu. Premiéry by se diváci měli dočkat na konci listopadu. S tímto titulem se do Dejvického divadla znovu vrací režisér Michal Vajdička, jehož tři inscenace Ucpanej systém, Racek, Vzkříšení jsou nedílnou součástí současného repertoáru.
Aby mohly nové inscenace najít místo v programu divadla, je třeba se s některými tituly rozloučit. Letos se tak uzavře jedenáctiletá historie uvádění komedie Dealer’s Choice. Úspěšná inscenace se dočkala 215 repríz a Václav Neužil za roli Mugsyho obdržel Cenu Thálie.
Dejvické divadlo zve opět diváky i do svého komorního prostoru Anti.kvariát DD, kde uvádí mimo jiné inscenaci hry Jiřího Stránského Játra a úspěšný „intermediální integrál“ Martina Myšičky Co.media, kam si umělecký šéf DD zve originální hosty, významné osobnosti ze všech oblastí vědy, umění, filozofie a společnosti.
S ohledem na nejistý vývoj pandemie zůstává předprodej vstupenek pouze v on-line formě. Divadlo se též vrací k modelu aukce, který již v minulosti využívalo. Principem je umožnit zájemcům nákup omezeného počtu vstupenek prostřednictvím dražby, jejíž výtěžek bude následně použit pro dobré účely.