Vedení hlavního města před komunálními volbami oznámilo, že se tunelový komplex Blanka otevře 2. prosince. Praha 6 se obává, že šlo zřejmě o předvolební sliby, které město nesplní.
„Jsem nesmírně rád, že po všech peripetiích můžeme Pražanům konečně sdělit termín, kdy bychom chtěli ve zkušebním režimu zprovoznit Blanku. Vše je samozřejmě podmíněno úspěšným testováním technologické části, bezpečnostních systémů a převzetím díla investorem stavby,“ uvedl 30. září dosavadní náměstek primátora Jiří Nouza. Na termínu zahájení zkušebního provozu se Praha podle jeho slov dohodla s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ, která dosud trvala na dubnu 2015.
Tunel je stavebně dokončen, společnost Metrostav oznámila již 29. září, že ukončila stavební práce nezbytné pro uvedení do provozu. Na řadě je ČKD s dodávkou technologií, která si na zkoušky technologií vyhradila 50 dní. „Po dohodě s investorem (hl. městem Praha) se v současné době nebudeme vyjadřovat k termínům, objemům dodávek ani finančním otázkám spojeným se stavbou tunelu Blanka," řekl Karel Samec, mediální zástupce ČKD GROUP. Provoz v Blance budou řídit čtyři velíny, dva hlavní a dva podružné. Všechny propojí složitý počítačový software.
Již na začátku října se v médiích objevila zpráva, že tunelem do Blanky prosakuje voda v oblasti mezi Špejcharem a Malovankou. Podle mluvčího Metrostavu Poláka se ale průsaky dotěsní. Pokud by společnost IDS, která stavbu dozoruje, kvůli průsakům Blanku nepřevzala, nebude možné tunel v prosinci zprovoznit. Ani ta se ovšem vyjádřit k termínům nechce: „Společnost IDS je na stavbě tunelového komplexu Blanka pouze jedním z dodavatelů,“ uvedl mediální zástupce IDS Pavel Kočiš.
„Pan náměstek Nouza z TOP 09 před komunálními volbami chtěl zřejmě občanům jen slíbit termín otevření Blanky, ale již v tuto chvíli skoro s jistotou můžeme říci, že termín otevření Blanky 2. prosince 2014 je nereálný. Při realizaci této stavby sehrálo naprosto nepochopitelnou negativní roli dosavadní vedení HMP. Znovu opakuji, že žádáme hlavní město, aby tunel zprovoznilo a otevřelo co nejdříve a napříště se vyvarovalo podobných nejistých slibů,“ řekl René Pekárek, místostarosta Prahy 6.
„Chtěla jsem hlavní město chválit, ale bohužel to vypadá, že jsem se v něm spletla, uvidíme, co bude 2. prosince,“ řekla Marie Kousalíková, starostka Prahy 6.
Klíčová dopravní stavba měla původně řidičům sloužit v roce 2011. V říjnu byl otevřen Trojský most, který je součástí komplexu. Nejdelší tunel v Česku bude stát 36,9 miliardy Kč, proti plánu se prodražil o šest miliard.