Práce na dopravních stavbách v Praze 6 pokračují i v září. Do konce měsíce tak platí dopravní omezení v centrální části Dejvic a v oblasti Prašného mostu, a to včetně výluky tramvají z Hradčanské směrem do Dejvic a na Prašný most.
„Šestka je teď absolutně rozestavěná, radnice Prahy 6 nicméně tlačí na dodavatele staveb, aby akce dokončili ve slibovaných a předem avizovaných termínech,“ řekla starostka Prahy 6 Marie Kousalíková. „Věřím, že výsledná podoba přinese našim obyvatelům naopak dlouhodobé zlepšení dopravní situace,“ dodala.
Podle místostarosty pro strategický rozvoj Prahy 6 Reného Pekárka jde o největší koncentraci dopravních staveb v Praze 6 na jednom místě v jednom termínu v historii městské části. „Dlouhodobou snahou radnice je, aby termín výluk byl co nejkratší a všechny práce se soustředily do jednoho termínu tak, aby stavební akce měly co nejmenší dopad na obyvatele Prahy 6,“ uvedl Pekárek.
V oblasti Prašného mostu probíhají práce v souvislosti se stavbou tunelu Blanka, kde se připravuje definitivní podoba křižovatky včetně povrchového i podpovrchového napojení pro chodce. Koleje tramvají se vracejí do své původní stopy i ve Svatovítské ulici a přes most, který bude rozšířenou, ale přesto historickou replikou původního mostu včetně osvětlení a zábradlí. „Tramvajová výluka v oblasti Prašného mostu skončí 27. září a od ranního výjezdu bude doprava obnovena,“ sdělil František Polák, mluvčí Metrostavu, který staví tunel Blanka. Do té doby jsou linky 1, 18 a 25 odkloněny kolem Pražského hradu. Linky 8, 20, 26 končí v Badeniho ulici a linka 25 je ukončena na Špejcharu. Nahrazeny jsou náhradními autobusy X20 z Hradčanské a X26 z Vítězného náměstí. Po dobu výluky je stále posílen provoz metra z Dejvic na Náměstí Míru.
Současně s ukončením tramvajové výluky na Prašném mostě bude uvedena do definitivního provozu zrekonstruovaná Svatovítská ulice. TSK během prázdnin financovala výměnu dlažebních kostek za asfalt pohlcující hluk i opravu zbývající části komunikace mezi Vítězným náměstím a ulicí Václavkova. „Praha 6 v rámci rekonstrukce prosadila také posunutí zastávek tramvaje směrem od Vítězného náměstí tak, aby byla zajištěna větší bezpečnost pro přecházející,“ doplnil René Pekárek.
Dopravní omezení čeká v září na řidiče aut ve spodním úseku Evropské ulice od hotelu Diplomat k Vítěznému náměstí. V místě pokračuje oprava stropní desky metra. V době uzávěrky Šestky nebylo rozhodnuto, zda bude doprava vedena po zrekonstruovaném tramvajovém tělese nebo objízdnou trasou v ulici Gymnazijní a Generála Píky, nicméně řidiči se musí připravit na zhoršený průjezd Dejvicemi. „Jsme rádi, že se po mnoha letech podařilo ve stejné době s ostatními stavbami zajistit i odkládanou realizaci opravy stropní desky metra,“ uvedl místostarosta Pekárek s tím, že další etapa opravy bude realizována na jaře, ovšem s menšími dopady na provoz u Vítězného náměstí.
Tramvajová výluka až do řijna bude trvat na Evropské ulici. Vedení radnice Prahy 6 se konečně podařilo prosadit rekonstrukci zastaralého tramvajového tělesa v úseku Horoměřická – Divoká Šárka, včetně nového vjezdu do vozovny Vokovice a tramvajové smyčky na Červeném Vrchu. Trať bude výhledově zatravněna v úseku od Horoměřické po Červený vrch, což povede ke snížení hluku z tramvajového provozu i zlepšení ovzduší. Akci bude financovat pražský dopravní podnik
Během prázdnin již k částečné výměně kolejí došlo. Jednalo se ale o akci, která byla součástí stavby metra. „Tramvajové těleso se vracelo do původní polohy pouze v místech budoucích stanic Bořislavka a Veleslavín. Současně s tím provádíme definitivní úpravy povrchu v křižovatkách Horoměřická a Veleslavín,“ uvedl zástupce dodavatele stavby metra Jan Prosr.
Nyní plánuje dopravní podnik opravit i zbytek trati. Přes veškerou snahu radnice Prahy 6 zahrnout i tuto plánovanou akci do prázdninových oprav bude výluka pokračovat až do podzimu. „Akce mohla proběhnout v rámci hlavní výluky, ale byla zpožděna během přípravy vzhledem k odvolání některých občanů Prahy 6,“ uvedl místostarosta Pekárek.
Další dopravní změny lze očekávat v říjnu opět v lokalitě Hradčanské. Od 28. září bude uzavřena ulice Badeniho, kde proběhne kompletní oprava tramvajové trati i vozovek.
Změny denních tramvajových linek:
❍ Linky 1, 18 a 25 jsou odkloněny přes zastávky Královský letohrádek a Pražský hrad.
❍ Linka 2 je zrušena.
❍ Linky 5 a 26 jsou zkráceny do zastávky Špejchar.
❍ Linky 8 a 20 jsou ukončeny a vzájemně propojeny v zastávce Hradčanská (v Badeniho ulici).
❍ Linka 12 je v úseku Malostranská – Strossmayerovo náměstí vedena přes zastávku Čechův most.
V obou směrech je zrušena zastávka Chotkovy sady. Zřízena je náhradní zastávka Hradčanská v ulici Badeniho.
❍ Linka X20 Hradčanská – Nádraží Veleslavín
❍ Linka X26 Dejvická – Divoká Šárka
❍ 143 Dejvická – Stadion Strahov
❍ 180 Dejvická – Zličín
Linky jsou vedeny ve směru z Dejvic odklonem ulicemi Evropská, Gymnasijní, Pevnostní, Na Ořechovce, Strmá a Cukrovarnická. Zrušena je obousměrně zastávka Kafkova ve Svatovítské ulici. Zastávka Vozovna Střešovice je přemístěna do ulice Cukrovarnické.
❍ 174 Velká Ohrada – Špejchar
Konečná zastávka se přesouvá do obratiště na Špejcharu.
Svatovítská ulice dostává nový asfaltový povrch. Posunutí zastávky umožní bezpečnější přecházení.
V místě budoucích stanic metra se koleje po úpravách vrátily do původní stopy. K rekonstrukci zbývajících úseků mezi stanicemi dojde na podzim.
Rekonstrukce v oblasti Vítězného náměstí je těsně před dokončením. Pokračovat ale bude oprava stropní desky.