Evropská třída byla během léta podrobena důkladné kontrole podkladních vrstev a podloží. O provedení průzkumu požádalo vedení Prahy 6 i hlavního města poté, co se v červenci propadla vozovka u křižovatky s Horoměřickou ulicí.
Příčinou propadu byla kaverna v podloží, způsobená dlouhodobými srážkami. Aby se vyhnulo opakování podobné situace, bylo třeba diagnostikovat podloží Evropské, identifikovat konstrukční vrstvy a zjistit jejich únosnost. Průzkumem se zjistily další díry, které bylo nutné vyplnit betonem.
Kontrolu frekventované Evropské třídy provedla společnost Metrostav. Podle mluvčího společnosti Františka Poláka se drobné poklesy vozovky projevily v těchto místech již několikrát a vozovka byla vyrovnávána vyasfaltováním.
Pod Evropskou ulicí se v současné době razí tunely metra. Souvislost mezi stavbou a propadem ale podle odborníků nebyla žádná. „Tunel je stabilní. Štít Tonda byl již 15 metrů za havarovaným úsekem vozovky,“ uvedl mluvčí Metrostavu František Polák.
Geofyzikální měření na Evropské bude z preventivních důvodů probíhat průběžně po celou dobu ražby. Po dobu ražby bude také omezena doprava na Evropské. Vždy v místě 100 metrů před a za hlavou štítu bude na povrchu svedena doprava do jednoho pruhu.
Předpokládá se, že razící štít Tonda by se měl do Dejvic dostat na konci listopadu a druhý razící štít Adéla skončí práci na Mikuláše. Nyní se razící štíty pod zemí nacházejí na úrovni křižovatky Evropské a ulice Na Pískách.
Informace k průběhu stavby metra poskytují pravidelně veřejnosti pracovníci infocentra v ulici K Lánu 2 každé úterý od 14 do 18 hodin.
Razící štíty přijedou do Dejvic v listopadu a začátkem prosince.