V rekordním čase dvou měsíců zvládl plnoprofilový razicí štít Tonda propojit Petřiny a Veleslavín, budoucí stanice prodlouženého metra z Dejvic. Na začátku prosince dokončil poslední z 1 062 metrů levého traťového tunelu.
Ražba metra postupuje stále rychleji. Přestože je právě dokončený úsek oproti tomu předcházejícímu z Vypichu na Petřiny dvojnásobný, Tonda si s ním poradil v poloviční době. Po-dařilo se mu to také díky maximálnímu dennímu výkonu 28,5 metrů.
Kvůli němu se ražba tohoto úseku fakticky prodloužila zhruba o osm metrů. „Dosahované výsledky překonaly veškeré naše představy. Za měsíc listopad to bylo 624 metrů, plánových je cca 360 metrů za měsíc, takže dosahujeme aktuálně skoro dvojnásobku,“ řekl David Cyroň, vedoucí projektu TBM. Raziči Metrostavu se museli vypořádat s výrazným klesáním, dosahujícím v jednom místě až téměř 4 procent. Tonda při cestě z Petřin na Veleslavín položil přes 700 prstenců o šíři 1,5 metru. Po prorážce ho raziči přetáhnou přes 120 metrů dlouhý hloubený úsek stanice a v polovině ledna začne ražba směrem k stavební jámě E2 na Evropské. Krátce poté by měl dorazit na Veleslavín i druhý razicí štít Adéla.
Prorážka štítu do stavební jámy ve Veleslavíně se konala za účasti starostky Prahy 6 Marie Kousalíkové, primátora Bohuslava Svobody i generálního ředitele Metrostavu Pavla Piláta. „Na vlastní oči jsem se opět přesvědčil, že stavba metra pokračuje dobře a bez kolizí,“ pochválil práci primátor Svoboda a znovu připomenul, že Praha je při stavbě zcela odkázána na svoje finanční prostředky, což je v evropském měřítku raritou a ve spojitosti se současnými neveselými hospodářskými výhledy je stavba prodloužení metra A pro Prahu velmi složitá. Dokončení stavby ale město považuje za svoji prioritu. Starostka přála stavbě, aby byla co nejdříve dokončena: „Občané Prahy 6, aspoň se mi to zdá, všechna dopravní omezení jakžtakž snáší, protože mají před sebou vidinu roku 2014, kdy to skončí. Snad se pak podaří odklonit dopravu z Vítězného náměstí, které přestane být dopravním uzlem, a doprava z příměstských oblastí z Kladna, Slaného a okolí Prahy se přesune na okraj, kam patří.“
Technologie TBM, která se na prodloužení pražského metra využívá, funguje na principu vyrovnávání tlaků při rozpojování horniny řeznými nástroji. Štít za sebou přitom nezanechává hrubý tunelový profil, ale rovnou buduje ostění.
Stanice Veleslavín by měla v budoucnu tvořit důležitý dopravní uzel severozápadní části Prahy. Je navržena tak, aby v předstihu reagovala na předpokládanou modernizaci železniční tratě a vznik nové stanice. Zároveň bude umožňovat pohodlný přestup na tramvaj v Evropské a také na dočasný autobusový terminál.
Nový úsek pražského metra ze stanice Dejvická do stanice Motol bude dokončen v roce 2014.