Veřejnost i politici si v červnu připomenuli 62 let od jedné z prvních justičních vražd komunistického režimu – popravy významného generála a diplomata Heliodora Píky.
Dekáda druhá – Léta sedmdesátá, zahrnuje obrazy, objekty a grafiky zlet 1970-1979. Plynule navazuje na výstavu Dekáda první, mapující léta šedesátá. Vsedmdesátých letech, po dokončení cyklů let šedesátých (Bez kůže, Komedie), se autor zabýval velkoformátovými grafikami zcyklu Hry, které získaly nečekanou odezvu na mezinárodních bienále. Především Krutá hra pro člověka se stala součástí sbírek předních světových muzeí.
Po cyklu Mezilidské vztahy a zejména obrazovém triptychu Žrouti, následovala témata zabývající se problematikou hudby plynoucí v čase. Tento fenomén plynoucího času řeší vabstraktním cyklu Vizuální partitury. Logicky následuje cyklus Portrét v čase, který zahajuje etapu Anderleho tvorby, vrcholící cyklem Iluze a realita. Ten byl vroce 1982 vystaven vcentrální expozici Bienále v Benátkách a získal autorovi vpravdě světovou proslulost. Celý tento cyklus bude představen v dekádě Léta osmdesátá.
In camera představuje grafiky Naděždy Plíškové (1934–1999), patřící kvrcholným zjevům českého pop artu. Soubor pod názvem „4 porce dršťkové polévky přes ulici“ obsahuje 16 grafik zlet 1964–1984.