Praha 6 nesouhlasí se zpožděním Blanky

náhled souboruPředstavitelé Prahy 6 se důrazně ohradili proti zpoždění výstavby tunelu Blanka, jehož investorem je hlavní město Praha. Místostarostové rozeslali dopisy představitelům města, ve kterých je žádají, aby na dokončení stavby uvolnili více peněz rozpočtu.

Na stavbu Blanky mělo letos přijít 8 miliard korun, nakonec je ale v rozpočtu jenom polovina. Znamená to mimo jiné, že dokončení stavby, která měla být původně hotova v letošním roce, se může odsunout až do roku 2014. „Letos je na stavbu polovina investic, než se předpokládalo. Většina směřuje na stavební část, část pak na nákup technologií,“ potvrdil mluvčí Metrostavu František Polák. „Podle požadavků investora, kterým je hlavní město Praha, musíme přizpůsobit harmonogram stavby. O tom ale rozhoduje odbor městského investora,“ dodává.

„Chápu, že rozpočet města musí reflektovat celkovou ekonomickou situaci města, ale představa, že dojde k omezení investičních prostředků pro tuto stavbu, je pro Prahu 6 neakceptovatelná,“ říká místostarosta odpovědný za dopravu v Praze 6 Jan Záruba. Totéž soudí i místostarosta René Pekárek, který má na starosti strategický rozvoj Prahy 6. „Každé prodloužení stavby tunelu Blanka má dopad na obyvatele Prahy 6, a to zejména v nadzemní části,“ říká s tím, že pro Prahu 6 je nejdůležitější, aby se co nejrychleji upravily povrchy kolem tunelů a oddechli si lidé v místech, kde jsou vedeny objízdné trasy. Kritická situace je v oblasti Střešovic a Břevnova, kde je dlouhodobá uzavírka části Patočkovy ulice a provoz vede Myslbekovou ulicí a Střešovickou.

Radní Prahy 6 proto začali intenzivně jednat s dodavateli stavby i s investorem o některých možnostech, jak lidem ulehčit. „Je třeba vzít v na vědomí, že započatá stavba metra omezila průjezd na Evropské, a proto je třeba uvolnit dopravu v oblasti Břevnova,“ upozorňuje Záruba.

Praha 6 se zejména snaží prosadit, aby se s předstihem zakryla část Patočkovy ulice a mohla být co nejdříve zrušena objížďka ulicí Myslbekovou a kolem hotelu Pyramida. „Dosud platný harmonogram počítal s jejím zrušením v polovině příštího roku. Naším požadavkem, který v souladu se zájmem obyvatel z okolí objížďky prosazujeme, je, aby skončila v prosinci letošního roku“ říká Pekárek, odpovědný za strategický rozvoj.


Stavba Blanky omezuje dopravu na povrchu. Praha 6 se snaží vše urychlit.