Stavba nového úseku metra A se opět o kousek posunula. V červnu odstartovala na Vypichu ražba štoly Markéta, která je přístupovou štolou pro budoucí stanici Petřiny. Primátor Pavel Bém uložil kportálu sošku svaté Barbory, která je patronkou horníků a tunelářů.Sošku, která by měla ochránit před úrazy všechny, kdo budou na stavbě pracovat, vysvětil páter Benedikt Kolaja.
Ze staveniště nedaleko tramvajové točny na Vypichu se bude razit do dvou směrů. Připravena už je štola pro stanici Petřiny i štola pro tunel k motolské nemocnici. Tunely metra budou razit dva plně mechanizované razicí štíty, které se doČeskapodle zástupců Metrostavu, jenž se bude na stavbě podílet spolu s firmou Hochtief CZ, vrátí téměř po 40 letech. Moderní metoda TBM je nejvíce šetrná jak pro své okolí, především z hlediska hlučnosti a vibrací, tak i pro životní prostředí, neboť minimálně ovlivňuje hydrogeologické vlivy vzemi. Další výhodou metody TBM je rychlost ražby, dlouhodobý průměr je 300 m za měsíc.
Novým úsekem by se cestující měli svézt již v roce 2014, a to do stanic Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol.„Prodloužení metra A o více než šest kilometrů znamená navýšení sítě metra o nezanedbatelných 10 procent,“ připomenul primátor stím, že vdobě ekonomické krize dává Praha další střípek do mozaiky podpory rozumné ekonomické stimulace. Dodal, že podle průzkumů je pražská hromadná doprava jedna znejkvalitnějších v Evropě.
Kpřání, aby sv. Barbora držela ochrannou ruku nad stavbaři, se připojil i starosta Tomáš Chalupa, který zdůraznil nutnost odlehčení centrální části Dejvic od příměstských autobusů a aut parkujících Středočechů, což by měl být jeden zdůsledků prodloužení metra. Zmínil také, že metro bude prvním ekologickým dopravním prostředkem, který přímo propojí Veleslavín, Petřiny a Motol.
Informační středisko k metru
K Lánu 496/2 (v parčíku naproti škole) každé úterý 14 – 18 hodin, tel. 235 314109
V centru si lze prohlédnout dokumenty ke stavbě, vizualizace, technické údaje, letecké snímky pozemků, mapy, každý měsíc aktualizovaný soubor barevných fotografií zprobíhající výstavby celé trasy a na dotazy veřejnosti budou odpovídat kompetentní zástupci Sdružení zhotovitelů a projektanta. Po předchozí domluvě je možno sjednat i skupinové návštěvy s odborným výkladem. Středisko bude v provozu po celou dobu výstavby, tj. až do roku 2014.