Tramvaj ze Svatovítské mizí na tři měsíce. Nahradí ji autobusy. Důvodem je dostavba nového mostu a další stavební práce na městském okruhu.
Tři měsíce nyní cestující neprojedou tramvají přes most ve Svatovítské ulici vDejvicích. V rámci výstavby městského okruhu se totiž chystá stavba nového přejezdu železniční trati, který má být širší. Jak informoval mluvčí Metrostavu František Polák, starý most přes trať se zbourá a začne se stavět nový. Po celou dobu bude zachován průjezd pro automobily, které budou projíždět po již postavené části nového mostu. „Dále se bude pracovat na vjezdové rampě do tunelů od Dejvic a vlastních tunelech. Mimo to se překládá řada vodovodních, kanalizačnícha plynovodních řadů i kabelů. Pracovat se bude také na podchodu pod Svatovítskou ulicí,“ uvedl Polák za Metrostav, který stavbu tunelového komplexu Blanka pro hlavní město realizuje. „Už dvacet let se mluví o tom, že současný most je pro tramvaje a auta úzký. Nový by měl mít dva pruhy pro osobní automobily a tramvajové koleje," doplnil.
Nový, ale stejný most
Stavitelé musejí na pokyn památkářů zachovat historický vzhled mostu, který pochází z roku 1921. „Stejný bude tvar a podoba zábradlí, zůstane rovněž osvětlení. Most bude proti nynějšímu zakotven zhruba o osm metrů hlouběji, hlavně z důvodu budoucí modernizace dráhydo Kladna,“ ujistil Polák.
Budovat se bude tramvajový trojúhelník Badeniho – Milady Horákové, aby se po prázdninách mohlo jezdit od Špejcharu přímo na Prašný most a na Vítězné náměstí. „Kromě samotného Prašného mostu se již bude jednat o definitivní tratě,“ uvedl Jan Šurovský zpražského dopravního podniku.
Totální tramvajová výluka ve Svatovítské by měla skončit poslední den v srpnu. Až do října bude úplně zrušena linka č. 2 spojující Červený Vrch aPetřiny. Mezi DivokouŠárkoua Podbabou funguje zvláštní linka č. 36. V provozu jsou také dvě náhradní autobusové linky X 26 a X 1 mezi Špejcharem a Prahou 6, která po dobu výluky přichází i o tramvajové propojení sPrahou 7. V rámci výluk je přerušen tramvajový provoz mezi Špejcharem a Chotkovými sady.
„Pro cestu zVítěznéhonáměstído centra doporučujeme využít především metro. Víme, že v červnu bude situace komplikovanější, jelikož dobíhá školní rok. Následující dva měsíce by měly být ale v klidu. Autobusy a metro by měly všechny cestující pobrat," konstatoval Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která vPrazea okolí plánuje veřejnou dopravu.
Změny od 1. 6. do 31. 8.
Linka 1: jede přes zastávky Malostranská a Pražský Hrad.
Linka 2: zrušena (cca do 1. 10. 2010)
Linka 8: jede přes zastávky Malostranská, Pražský Hrad a Malovanka, končí na obratišti Vypich.
Linka 15: ve směru od Strossmayer. nám. ukončena vobratišti Špejchar
Linka 18: jede přes zastávku Pražský Hrad.
Linka 20: ze zastávky Malostranská odkloněna přes Strossmayer. nám. kVozovně Kobylisy.
Linky 25 a 26: ve směru od Strossmayer. nám. budou ukončeny vobratišti Špejchar.
Linka 36: zavedena vtrase Divoká Šárka – Podbaba, dočasná zastávka na tř. Jugosl. partyzánů.
Linka 51: ve směru zcentra ukončena vobratišti Špejchar (Linky 56 a 57 jedou na své obvyklé konečné zastávky přes zast. Pražský Hrad).
Zprostorových důvodů zrušena pro autobusové linky zastávka Prašný most.