Mimoúrovňová křižovatka Malovanka se dostala do nové fáze. V srpnu byla uvedena do provozu definitivní rampa. Řidiči vjíždějí do Strahovského tunelu od Vypichu po nové větvi křižovatky přes nový most a ostrou levou zatáčku. Tato větev bude ve finální podobě sloužit pro provoz v opačném směru, tzn. pro výjezd směrem na Vypich.
Rovněž byl přesunut i výjezd z tunelu. Směr Letná se jezdí zhruba stejně jako kdysi, tzn. těsně kolem domů na jižní straně Patočkovy ulice. Tento výjezd je již finální, v budoucnu však bude možné také plynule pokračovat do tunelu Blanka.
Odbočení z tunelu směr Vypich je přesunuto na novou světelnou křižovatku. Vjezd do tunelu ve směru z centra vede též po nové rampě. Po dokončení bude tato křižovatka bez semaforů a mimoúrovňová.
Vlaky opět projíždí Dejvicemi, lidé projdou přes traťOd srpna je již plně obnoven provoz vlaků linek z Masarykova nádraží a směrem do Kladna. Všechny vlaky se vrátily do původních tras a platí původní jízdní řád. Zároveň je obnoven pěší přechod přes železniční trať u křižovatky U Vorlíků, kde lidé přecházejí na tramvajovou smyčku na Špejchar. Zároveň je obnoven pěší přechod přes železniční trať u stanice metra Hradčanská, dochází tak ke zkrácení přístupu k železniční stanici Praha-Dejvice od Hradčanské. Také výstupní i nástupní zastávka linky 131 se vrátila do původní polohy.
Provizorní zastávka Gymnasijní, kde vlaky od Kladna končily, se zatím likvidovat nebude. „Plánujeme ještě dvě vlakové výluky, a to na podzim a v příštím roce,“ informoval mluvčí Metrostavu František Polák. Během těchto výluk dojde k dostavbě rozšířeného mostu ve Svatovítské a k posunutí východního zhlaví dejvického nádraží zpět do původní polohy.
Práce na tunelu Blanka intenzivně probíhají i v oblasti Letné. V červenci začala ražba tunelů z Letné směrem do Tróje, kde je vyraženo již 50 metrů tunelu. Křižovatka U Vorlíků je již zakrytá a zvolna se zasypávají její konstrukce. Nad nimi vzniknou podzemní garáže. Ve směru z Tróje má tunel délku již 1400 metrů.