OC Šestka ocenili architekti

Objekt hypermarketu Šestka, který byl otevřen na Dlouhé míli na konci Evropské ulice vloni na podzim, získal třetí místo v architektonické soutěži Grand Prix architektů v kategorii novostavba roku 2007.

Je to poprvé za čtrnáctiletou historii soutěže, kdy jednu z hlavních cen získal hypermarket. Porota ocenila právě to, že Šestka se hypermarketu vůbec nepodobá a díky svým travnatým stěnám splývá s okolím. „Oceňujeme, že se autoři pokusili o odlišný koncept. Objekt z dálky připomíná spíš kopec než obvyklé bezměřítkové objekty obchodních center,“ píše se v hodnocení pražského obchodního domu. Šestku navrhli Milan Jirovec, Štěpán Valouch, Tomáš Machovský a Ondřej Tuček ze studia d u m architekti. Originální řešení budovy častečně zakryté zeminou a trávou bylo v Česku použito poprvé.
 
 To, aby obchodní centrum bylo vhodně zakomponováno do okolní krajiny, bylo podmínkou i ze strany městské části. Podobně Praha 6 přistupovala například při schvalování stavby komerčního centra na Vypichu při Bělohorské ulici. Zde by měl pro hypermarket Kaufland vyrůst zcela atypický objekt, nikoliv jednoduchá hala, jak je u obchodů tohoto druhu obvyklé.