Kachničky, které v řadě za sebou přecházejí přes ulici, jsou maskotem bezpečnostní kampaně, kterou v Praze 6 spustila radnice.
Jejím cílem je apelovat na všechny účastníky provozu a hlavně na řidiče, aby zpomalili a byli pozornější k chodcům a hlavně dětem. S kachničkou a názvem kampaně „Dejte přednost životu“ se lidé mohou setkat například na lavičkách a plakátech.
„Kampaň oslovuje dospělé, kteří jsou zároveň řidiči, aby dali přednost životu
před rychlou jízdou a sundali nohu z plynu. Zároveň aby se věnovali řízení,
zastavovali před přechodem, dodržovali bezpečný odstup a dávali pozor na děti,“
řekl starosta Tomáš Chalupa s tím, že tyto výzvy jsou umístěny na reklamních
bannerech podél vozovek na Praze 6. „Bez vstřícnosti řidičů a jejich pochopení
budou všechny speciálně značené přechody, zpomalovací zóny či reflexní doplňky
pro děti docela zbytečné,“ vysvětluje starosta.
Praha 6 je známa tím, že se dopravní problematice věnuje systematicky a
dlouhodobě a na bezpečnostní opatření v různých formách vynakládá více peněz než
jiné městské části nebo magistrát.
Dopravně bezpečnostní kampaň bude plynule pokračovat až do podzimu. „Na
jednotlivých akcích pořádaných radnicí, jsou u stánku rozdávány informační
letáky s doporučením pro chodce, řidiče i rodiče,“ sdělil tiskový mluvčí radnice
Martin Šalek. Rozdávají se také praktické bezpečnostní pomůcky, například
odrazky na kolo, reflexní nálepky a přívěsky, „stopka“ pro pedagogy s logem
kachničky apod. Poprvé byl stánek představen na Dejvické slavnosti. „Mile nás
překvapil velký zájem lidí nejrůznějšího věku. Promotéři rozdali čtyři tisíce
informačních letáků a tři a půl tisíce odrazek na kolo,“ uvedl starosta. Zájem o
„kachničkový“ stánek byl i na Bubenečském jarmarku nebo na Malé dětské
cyklistické 50.