Jak dlouho v klubu Delta působíte?
Jak se za ta léta mění obecenstvo?
Na co se do Delty nejvíce chodí? Máte nějaká želízka v ohni?
Co byste na klubu změnila nebo chtěla vylepšit?
Jak dlouho v klubu Delta působíte? Téměř od počátku, od podzimu 1987. Nejprve jsem pracovala v provozu klubu, pak
jako jeho dramaturg a od roku 1990 jsem vedoucí. Takže mám detailní přehled o
všech činnostech, co jsou s provozem klubu spojeny.
Jak se za ta léta mění obecenstvo?
Stále platí, že na Deltu chodí lidé od věku předškolního po seniorský, záleží na
konkrétním programu. Nezřídka dnes na klubové akce chodí ti, co je k nám rodiče
vodili na dětské pořady. A naopak, návštěvníci dětských pořadů jsou vesměs
potomci našich bývalých „lvů salónu“.
Na co se do Delty nejvíce chodí? Máte nějaká želízka v ohni? Za ta léta jsme si vychovali vlastní, náročné publikum, které vzalo klub za
svůj, a před ním nemůžeme ztratit tvář tím, že bychom zohledňovali při výběru
účinkujících jen jejich komerční úspěšnost. Napříč žánry je množství zajímavých
a kvalitních souborů nebo jednotlivců, které rádi oslovujeme a s hrdostí je
nabízíme našim návštěvníkům. To jsou ty potenciální želízka v ohni. A tato
želízka jsou nakonec lepší, než nějaké zlato pod ledem.
Co byste na klubu změnila nebo chtěla vylepšit? Klubová scéna je nezaměnitelný fenomén. Naše návštěvníky vnímáme nejen jako
posluchače, ale jako důležité spolutvůrce neopakovatelné atmosféry. Pro umělce,
kteří našim návštěvníkům cosi dávají, je jejich okamžitá, zpětná reakce důležitá
stejně jako pro nás. Všichni si potom kus takovéto události odnášíme v sobě, a v
tom vidím tuto práci jako poslání i radost. A nahlíženo touto optikou, není
možné nepřemýšlet prakticky denně o tom, co a jak ještě vylepšit, nebo případně
usínat na vavřínech. Vývoj hudebních trendů i vkusu návštěvníků totiž neusíná
nikdy.
Klub dostává na provoz dotace od Prahy 6. Stačí to nebo máte existenční
problémy? Klub do 30. 6. 2004 fungoval jako hudební scéna příspěvkové organizace Dejvické
divadlo. Od té doby jej provozuji jako fyzická osoba a Praha 6 mi poskytuje
roční finanční příspěvek na provoz. Tento přechod vyžadoval mnohá úsporná
opatření, ovšem při vědomí několika skutečností. Zaprvé – na samotném provozu
ušetřit nelze. Musíme topit, svítit, průběžně provádět údržbu a opravy, platit
za služby s tím spojené. Zadruhé – ušetřit na úkor programové nabídky nebo
služby občanům ani nechceme. Dobře vím, a vědí to i zastupitelé Prahy 6, že
kultura jako taková – nemluvíme zde o šoubyznysu – není nikde na světě
samovýdělečná, Ale myslím si, že není na místě si jakkoliv stěžovat. Vše totiž
záleží na schopnostech a přístupu k věci.
Jakou má klub pověst mezi lidmi i mezi hudebníky? Jedinou všeobecnou a neovlivnitelnou výtkou je, že je to tak říkajíc „na kraji
světa“. Další, neovlivnitelnou, ale už pozitivní věcí je, že náš klub má
perfektní akustiku v hlavním sále a hudebníci kvitují, že díky výtahu nemusí
svoje nástroje a aparaturu nosit po schodech. Vedle toho kolují takové pověsti,
že kino je vybaveno nejmodernější Dolby technikou, zvukaři jsou pečlivě vybíráni
a podle toho také zvučí. Že je osazenstvo klubu vlídné na umělce i na
návštěvníky, že navzdory vnějšímu vzhledu Delty je uvnitř útulno a že se nakonec
na ten kraj světa vyplatí zajít. Neskromně říkám, že jsou to pověsti pravdivé…
Vzpomenete si podle vašeho mínění na největší kulturní událost klubu? Je těžké a ošidné hledat měřítko velikosti kulturních událostí. Ke všem
představením přistupuji jako by to byla ta největší událost roku. Jsou
samozřejmě koncerty náročnější nebo méně náročné, ale představte si, kolik
znamená pro začínajícího muzikanta jeho první, zdánlivě nepatrný koncert na
velkém pódiu, nebo pro někoho jeho vůbec první návštěva živého koncertu, nebo
pro rodiče vidět svou jinak nezbednou ratolest v záři reflektorů … To jsou malé
velké věci, takhle nějak to prostě cítíme.