Také v Praze 6 se zintenzivnila diskuse o tom, zda je umístění všech značek omezujících rychlost účelné a opodstatněné. Na internetových stránkách radnice lidé debatují, kde a proč by bylo vhodné zvýšit povolenou rychlost.
„Připomínkami ke značkám se zabýváme trvale, nyní se znásobily podněty od občanů, kteří nám píší a telefonují,“ říká vedoucí odboru dopravy Dana Charvátová. Starosta Tomáš Chalupa (ODS) proto nařídil zmapovat během prázdnin situaci v Praze 6 a připravit zvýšení rychlosti tam, kde je to možné. Tedy mimo hustě osídlené oblasti.
„Ukázalo se, že naše komunikace jsou dobře ošetřené a omezení rychlosti mají svá opodstatnění. Přesto uvažujeme v některých úsecích rychlost zvýšit,“ sdělila místostarostka Jaroslava Trnková (ČSSD). Změnu z 50 na 70 km za hod. doporučuje odbor dopravy převážně u páteřních komunikací I. třídy, které jsou ve správě magistrátu. Týká se to úseků v ulicích Kamýcká (výpadovka na Suchdol), Podbabská, Karlovarská (k hranici Prahy z 50 na 60 km/h), Evropská (na úrovni sídliště Dědina), Drnovská, Aviatická, Patočkova a Pražského okruhu. „Změny projednáme s dopravním inspektorátem policie a navrhneme magistrátu,“ sdělila Dana Charvátová.
Na komunikacích ve správě městské části se rychlost až na výjimky zvedat nebude. „V tisku byly zveřejněny mylné informace o tom, že by se mělo jezdit rychleji v ulicích Na Ořechovce nebo v Cukrovarnické. Odoláváme tlakům ze strany taxikářů, naopak respektujeme přání místních obyvatel,“ vysvětluje Charvátová s tím, že řada lidí žádá zklidnění dopravy, proto radnice dělá v ulicích zpomalovací opatření, stavební prahy. „Režim v hustě obydlených čtvrtích se měnit nebude.“
Rychleji bychom mohli jezdit například v ulici Střešovická, a to od zastávky MHD Baterie až po zastávku Vojenská nemocnice, místo 50 až 70 km/h. V opačném směru se rychlost zvedne ze 40 na 60 km/h a kromě úseku zastávky bude vyšší až k dalšímu přechodu. Přestalo by tím platit omezení v přehledném úseku, kde policie rychlost často kontrolovala. „Minimálně padesátka by měla platit po celé Střešovické,“ domnívá se zastupitel René Pekárek (ČSSD), stejně jako většina řidičů v anketě na praha6.cz.
Podle posudku odboru dopravy je též zbytečné omezení na 30 km/h v ul. Papírenské, které kdysi požadovala společnost PVS s ohledem na špatný stav kanalizace. Sedmdesátkou se patrně bude jezdit v úsecích ulic Nebušická, Do Horoměřic a K Tuchoměřicům. „O všech návrzích budeme ještě diskutovat,“ dodala Trnková.
Obecné názory na to, že v pražských ulicích je „přeznačkováno“, potvrdila i revize odboru dopravy. „Řada značek se navíc skrývá v záplavě reklamních tabulí,“ říká Charvátová. Starosta Tomáš Chalupa se domnívá, že by pomohlo zavést v některých ulicích pravidlo pravé ruky. „Řidiči by museli na každé křižovatce přibrzdit, jezdili by opatrněji a zmizelo by i množství značek,“ dodává starosta. Místostarostka Trnková potvrdila, že v některých vhodných lokalitách, jako například na Hanspaulce se o tomto řešení uvažuje. Řízení podle pravidla pravé ruky je bezpečnější i podle zastupitele Pekárka, který by realizaci takového návrhu uvítal nejen na Hanspualce. Navíc chce prosadit, aby se půl roku po zavedení dopravních změn situace znovu posoudila a rychlost se zvýšila i v dalších možných místech.
Střešovická. Řidiči si přejí, aby se tudy mohlo projíždět rychleji.