Čekat na tramvaj na úzkých ostrůvcích podél Evropské se v místech, kde chybí zábradlí, podobá adrenalinovému sportu. Nikdy nevíte, zda vás z přeplněné zastávky nesmete projíždějící náklaďák. V listopadu si oddechli lidé z okolí Veleslavína. Zastávka je rozšířená a dostala zábradlí.
Akce přišla dopravní podnik, který se o zastávky stará, na necelý milion korun. Kvůli bezpečnější refýži se zúžily jízdní pruhy. Veleslavín ovšem není jediný, kde dosud zábradlí citelně chybělo. Není v zastávce Nad Džbánem, u Vokovické vozovny… Technický ředitel Dopravního podniku Jiří Bezdíček o problémech ví, ale další zábradlí při Evropské zatím neslibuje: „Tvoříme plán na příští rok. Záleží na tom, o jak náročnou přestavbu zastávky jde,“ říká. Rozšíření ostrůvku vždy zabere část vozovky. „Záleží na dohodě s policií a TSK, zda povolí zúžení jízdních pruhů,“ říká s tím, že každou lokalitu je třeba vyhodnotit při místním šetření. Do problému se hodlá vložit i naše městská část, která na úpravách tramvajových ostrůvků trvá. Místní šetření proto proběhnou na přelomu roku za účasti zástupců Prahy 6. Dopravní odbor magistrátu, v jehož správě komunikace Evropská je, již počítá s úpravami spojenými se zúžením jízdních pruhů na úkor rozšíření tramvajových ostrůvků. „Naší představouje speciální program směřující ke zvýšení bezpečnosti při pohybu a stání na nástupních ostrůvcích,“ říká Jaroslava Trnková, dosud zodpovědná za oblast dopravy.
Technický ředitel Bezdíček připouští, že na Evropskou se poslední dobou trochu pozapomnělo. Zábradlí na zastávkách se však dočkají v příštím roce na Střešovické. „Směrem k Petřinám plánujeme upravit dvě nebo tři zastávky. Počítáme i s vybudováním přístřešku pro cestující,“ sdělil Bezdíček. Vše podle něj závisí na penězích, proto se nebrání pomoci ze strany městské části. „Financování je otázka dohody s TSK, případně koordinace s jinými úpravami komunikací v rámci chodníkového programu,“ dodává Tnková.