Otázky pro pana starostu: Během léta začala další etapa chodníkového programu a v některých místech se zdá, že práce nabírají skluz. Proč? Jak s odstupem hodnotíte tento program? Řada čtenářů nám píše, že by chtěli, aby se opravy zintenzivnily a dostalo se i na ulice, kde oni bydlí. I někteří zastupitelé však upozorňují na to, že některá území Prahy 6 se dosud žádné nové ulice nedočkala.
Během léta začala další etapa chodníkového programu a v některých místech se zdá, že práce nabírají skluz. Proč?
Bohužel musím přiznat, že zvláště v oblasti Břevnova práce trvají déle, než bychom si my i místní občané přáli. Musím ale dodat, že to není skluz, který bychom jakkoli zavinili. Nové, konečně rovné chodníky a vozovky, které financuje Praha 6 a TSK na náš účet zajišťuje, se realizují vždy až poté, co své práce dokončí správci sítí. Zatímco my jsme připraveni okamžitě zahájit stavbu, obnovy sítí (vodovodů a kanalizace) se protahují. A my, naštvaní a nespokojení, čekáme. V případě Břevnova byla celá příprava včetně projektů, výběru dodavatele atd. hotova již před více než rokem a rekonstrukce sítí začaly zčásti v létě, ale většina začne až v září. Nedávno jsem svolal jednání nejvyšších představitelů jak ze strany vlastníků sítí, tak TSK a města s ambicí práce více rozpohybovat. Jedním z naších požadavků například bylo prodloužení pracovní doby.
Jak s odstupem hodnotíte tento program? Řada čtenářů nám píše, že by chtěli, aby se opravy zintenzivnily a dostalo se i na ulice, kde oni bydlí.
Ale to se obrací i na mne. Všem říkám to samé: vím, že i vaše ulice to potřebuje, ale buďte trpěliví. Čtyřicet let se na to s prominutím kašlalo a teď to nelze zvládnout za rok. Myslím ale, že nejlepším důkazem, že úsilí o zlepšení stavu komunikací berou zastupitelé vážně, jsou fakta. Když jsem byl v roce ‘98 zvolen místostarostou přes finance, byl rozpočet dopravy, kam tyto práce patří, o něco víc než půl milionu korun, letos je to víc než 140 milionů.
I někteří zastupitelé však upozorňují na to, že některá území Prahy 6 se dosud žádné nové ulice nedočkala.
I to je pravda. Uvědomte si ale prosím, že délky ulic měříme ve stovkách kilometrů a jen zlomek z nich nevyžaduje žádný zásah, vše v podstatě financujeme sami (byť na rozdíl od města nejsme vlastníky) a proti tomu postavte, že program intenzivně běží necelé dva roky. Navíc, jak jsem již uvedl, veškeré práce jsou odvislé od stavu sítí a jejich obnova je mimořádně drahá a bohužel pomalá.