Jak budou vypadat stanice prodlouženého metra A:
%%OPENFOTO("/image/200505_20.jpg",1,0,0,0,1)%%
Červený Vrch
Stanice je plánována v prostoru mezi křižovatkami ulic Evropská –
Arabská a Evropská – Horoměřická. Je navržena jako ražená, jednolodní
s vestibuly umístěnými přímo pod povrchem. Východní vestibul stanice má
bezprostřední vazbu na zastávky autobusů MHD a PID ze směru od Nebušic s přímými
výstupy na rozšířené tramvajové zastávky v Evropské třídě. Případný
západní vestibul stanice je možné vyústit do prostoru před stávajícím
OD Delvita. Pěší dostupnost z tohoto vestibulu obsáhne převážnou část sídliště
Červený Vrch.
Veleslavín
Stanice je navržena tak, aby byl umožněn pěší dosah na zastávku
modernizované železniční trati Praha – Kladno a dočasné autobusové nádraží,
kam se odsune část autobusových linek z Vítězného náměstí. Stanice je
navržena jako dvoulodní, mělce ražená s jedním podpovrchovým vestibulem.
Petřiny
Pro většinu obyvatel sídliště leží navrhovaná stanice v docházkové vzdálenosti.
Stanice je navržena jako ražená s jedním vestibulem, umístěná před OD
Petřiny.
Motol
Stanice je situována severně od ulice Kukulovy při severním vstupu do areálu
motolské nemocnice, kam by měl vést bezbariérový přístup. V této stanici
je navrženo ukončit první provozní úsek trasy.
Bílá Hora
Stanice je situována pod Karlovarskou ulicí. Vestibul bude podpovrchový, přístupný
ze západního čela stanice a je umístěn v blízkosti křižovatky ulice
Karlovarské se Zličínskou.
Za stanicí Bílá Hora je navrženo větvení trasy. Jihozápadním směrem se odklání případná větev metra do Řep a Zličína.
Dědina
Stanice je navržena jako podzemní – hloubená. Při jejím umístění
(při ústí ulice Vlastina do ulice Drnovské) bylo v trasování metra přihlédnuto
k vhodnému urbanistickému začlenění do území tak, aby obsluhovala většinu
zástavby sídliště Dědina a zároveň umožnila ve výhledu i obsluhu velkého
rozvojového území Ruzyně – Drnovská.
Dlouhá Míle
Cílem je vytvořit v území kvalitní dopravní terminál pro přestupy
mezi metrem, autobusy a ve výhledu i tramvají. Součástí terminálu je i
kapacitní parkoviště „P+R”. Po realizaci této stanice bude možné zrušit
dočasně navrhovaný dopravní terminál u stanice metra a železnice Veleslavín
a uvolněný prostor využít pro jiné městské funkce.
V dalším traťovém úseku je trasa metra vedena v zářezu
směrem na letiště Praha Ruzyně. Tuto část trasy je možné uvažovat jako
povrchovou, kterou je v případě nutnosti možné zakrýt architektonicky ztvárněným
tubusem.
Letiště Praha Ruzyně
Hloubená mělce založená konečná stanice umístěná pod úroveň okolního
terénu. Hlavní funkcí stanice je umožnit komfortní přestup cestujících k
halám stávajících i budoucích letištních terminálů.