Dejvické divadlo má novou premiéru. Ve hře KFT sendviče reality® se na jevišti divákům představí prakticky celý divadelní soubor společně s dalšími hostujícími herci.
Autor hry K. F. Tománek si vybral jako téma osudy představitelů tzv. beat generation, u nás hojně překládaných amerických básníků. „Nejde o biografii, ale obecně o téma vztahů mezi muži a ženami, o současném pocitu mladé generace a o způsobu existence vůbec,“ charakterizoval nejnovější inscenaci režisér M. Krobot. Téma hledání sebe sama navazuje na linii hry Příběhy obyčejného šílenství P. Zelenky. Ta má v Dejvickém divadle za sebou již stou reprízu, stejně jako hra Oblomov. Úspěšné a stále vyprodané DD má snahu přivádět na scénu nová jména. „Probíhají jednání s autory, například I. Pekárkovou, M. Wieveghem nebo J. Topolem.
Jak jsme v Šestce již informovali, městská část v červenci transformovala Dejvické divadlo na obecně prospěšnou společnost. „Transformací se otevře cesta jiným finančním prostředkům z veřejných zdrojů,“ uvedla ředitelka divadla Eva Měřičková. Zároveň ocenila, že částky, které dává šestá městská část na kulturu trojnásobně převyšují dávky v jiných částech. Dosavadní statut příspěvkové organizace neumožňoval získávat granty od magistrátu, finance z ministerstev nebo sponzorské příspěvky. To se nyní změní. „Městská část by další rozvoj divadla finančně neutáhla,“ vysvětlil postup radní pro kulturu Jan Holický a též předseda správní rady divadla. Čtrnáct let byla zřizovatelem divadla městská část Praha 6, která tak jako jediná pražská část měla vlastní scénu se stálým souborem.