Radnice rozšiřuje služby, bude fungovat i o víkendu

Od 1. září spouští úřad městské části zcela novou službu spojenou s agendou osobních dokladů. Začnou fungovat tzv. víkendové služby. Již o prázdninách se na základě vyhodnocení statistik rozšířily úřední hodiny na úseku evidence obyvatel a osobních dokladů.

Víkendový provoz bude zajištěn od konce pracovní doby v pátek do začátku pracovní doby v pondělí. Občan si tak bude moci vyzvednout hotový osobní doklad nebo si v případě ztráty či odcizení nechat vyhotovit rychlý pas s platností na půl roku nebo občanský průkaz se zkrácenou dobou platnosti na jeden měsíc v podstatě kdykoliv.

Bude stačit zavolat na mobilní telefonní číslo, které je zveřejněno na webových stránkách. „Služba platí samozřejmě pouze pro občany Prahy 6 a bude se týkat především naléhavých případů,“ uvedl tajemník úřadu Václav Pátek. Takovým důvodem je podle něj například náhlé vycestování do zahraničí, kam to bez platného dokladu není možné.

K úspěšnému vyřízení dokladů během víkendové služby patří to, že žadatel musí mít připravené všechny související potřebné dokumenty. „V tomto směru se vyřizování dokladů neliší od běžného režimu během pracovního týdne,“ podotýká Pátek.

Na základě půlročního vyhodnocení statistických údajů jsou již od srpna rozšířeny úřední hodiny na úseku evidence obyvatel a osobních dokladů.


Nové úřední hodiny pro osobní doklady:
Po, St 8 – 18 hod., Út, Čt 8 – 12 hod. a 13–14.30 hod., Pá 8 – 12 hod.

Víkendové služby:
cestovní doklady: 725 463 335, občanské průkazy: 725 463 336