Nový vestibul metra Hradčanská a úpravy u tramvajových zastávek mají jednu vadu na kráse. Lidé postrádají podchod spojující stanici metra s Dejvicemi. Tunel umožňoval bezkolizní průchod pod železniční tratí, nyní se chodí přes koleje.
Stížnosti lidé adresují na radnici Prahy 6, ta s tím ale mnoho neudělá. Podchod je majetkem soukromníka. „Přes opakované stížnosti zástupců Prahy 6 při osobních jednáních i na kontrolních dnech stavby městského okruhu nedokázal investor stavby Odbor městského investora zajistit majetkové vypořádání s vlastníkem objektu Uhelných skladů – v současné době v konkursu,“ uvedl tiskový mluvčí Prahy 6 Martin Šalek. „Požadavkům na svolání jednání s kompetentními orgány investor nevyhověl,“ dodal s tím, že Praha 6 s investorem dále intenzivně jedná, majetkové vztahy ale nemůže sama ovlivnit.
Zprovoznění podchodu brání budova bývalých stavebnin. Dům, který je kvůli stavbě podchodu nutné zbořit, skončil v konkurzu. Původní majitel se dostal do neřešitelných dluhů. „Navrhovali jsme mu, že budovu koupíme. Na naši nabídku ale nepřistoupil," řekl v tisku Jiří Zlatohlávek z˙Odboru městského investora. Dům půjde do dražby, které se hlavní město nemůže zúčastnit. „Musíme počkat, kdo se stane novým majitelem. Od něj se pak pokusíme budovu získat," dodává Zlatohlávek.
Mluvčí Metrostavu František Polák za dodavatele stavby městského okruhu potvrdil, že se s podchodem v budoucnu počítá. „Podchod je částečně připraven. Jsme jej schopni zprovoznit do tří měsíců od chvíle, co se investorovi podaří potřebné pozemky koupit,“ uvedl Polák.
Původní podchod sloužil chodcům od roku 1978, kdy na Hradčanskou poprvé vjely soupravy metra. Už tehdy ho projektanti považovali za provizorní. Nakonec ale na místě vydržel až do začátku stavebních prací souvisejících s výstavbou městského okruhu.